Promując artykuły dla dzieci, należy wziąć pod uwagę, że Twoim klientem będą rodzice, a nie samo dziecko. W łaśnie dlatego, klient, do którego musisz dotrzeć ze swoimi produktami to rodzic, który ma swoje przekonania i preferencje dotyczące tego typu rzeczy oraz konkretnych marek. Aby rodzic zakupił dany produkt, musi być przekonany, że będzie on bezpieczny i właściwy dla jego dziecka.
Jak odnaleźć rodzica w sieci?
Aby dotrzeć do rodziców w sieci, warto zastosować kilka zróżnicowanych typów promocji. Dobrym początkiem, który otworzy szereg kolejnych możliwości, jest dobra strona internetowa. Dzięki niej masz możliwość:
budowania wizerunku wiarygodnego eksperta w branży, co jest bardzo ważne w stosunku do zabawek i produktów dla dzieci,
nawiązania kontaktu z klientami – rodzicami, co stwarza możliwość towarzyszenia im oraz dzieciom na różnych etapach rozwoju, gdy raz przekonasz ich do swoich usług, jest możliwość, że powrócą do Ciebie, gdy będą potrzebować kolejnych produktów dla dziecka, które urosło lub wkroczyło w nowy etap życia,
zaprezentowania pełnego asortymentu – rodzice mogą zapoznać się z ofertą i wybrać to, co najbardziej odpowiada im oraz ich dzieciom,
dostępności całodobowej – rodzice mogą wracać do oferty wtedy, kiedy tego potrzebują, bez ograniczeń lokalizacyjnych i godzin otwarcia,
przeanalizowania statystyk, dzięki którym dowiesz się, co Twoi klienci robią na stronie/w e-sklepie i które produkty najbardziej ich interesują,
tworzenia efektywniejszych kampanii reklamowych, ponieważ dobrze poznajesz swoją grupę odbiorców.
Jak sprawić, aby więcej klientów weszło na stronę internetową/e-sklep?
Najlepszym sposobem, aby dotrzeć do większej liczby klientów, którzy wejdą na stronę internetową, jest pozycjonowanie oraz Google Ads. Plan promocji firmy nie powinien omijać tych dwóch metod.
Pozycjonowanie to proces, obejmujący takie działania, jak:
dobór słów kluczowych dla branży zabawek dziecięcych (najpopularniejsze frazy sprawdzisz w Senuto czy Semstrom),
tworzenie wartościowych treści, zawierających wyczerpujące informacje o produktach (to szczególnie ważne w przypadku rodziców, którzy często lubią znać każdy szczegół),
zapewnienie bezpieczeństwa strony (certyfikat SSL),
szybkie ładowanie strony,
responsywność (możliwość prawidłowego wyświetlania strony zarówno siedząc przy komputerze, jak i przeglądając ją na telefonie),
wdrożenie mapy strony, a dzięki temu ułatwienie poruszania się po niej,
meta dane, od których zależy, czy ktoś na stronę wejdzie,
linkowanie wewnętrzne między podstronami,
linkowanie zewnętrzne na przykład do forów parentingowych, stron partnerów biznesowych takich jak producenci zabawek, artykuły sponsorowane.
Ma on na celu sprawienie, że Twoja strona internetowa będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania jako jedna z pierwszych. To doskonała promocja firmy w Internecie.
Google Ads to z kolei płatny system reklamowy, który może pozycjonować stronę jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, promować produkty w różnych formach i miejscach w sieci.
Umożliwia kierowanie reklam do osób, które są potencjalnie zainteresowane ofertą, śledzenie efektów i kosztów oraz zwiększanie świadomości marki.
Jak jeszcze można promować artykuły dla dzieci?
Przykłady promocji firmy, które się opłacają to:
Social Media, które zapewniają dużą liczbę odbiorców i bardzo ułatwiony kontakt z nimi.
Wizytówka Google Moja Firma, która umożliwia łatwe przekazanie klientom danych teleadresowych, godzin otwarcia czy opinii.
E-mail marketing – to dobry sposób na utrzymanie kontaktu z klientami i wysyłanie im kod ów rabatowych oraz przypominania o marce, gdy dziecko urośnie i będzie potrzebowało kolejnych artykułów.
Warto zastosować różnorodne metody promocji firmy, aby uzyskać najlepsze efekty i zysk.