Jak zadbać o wizerunek firmy i jednocześnie dotrzeć do nowych klientów? To pytanie zadaje sobie wiele firm, w tym również budowlanych oraz świadczących usługi remontowe. Należy przede wszystkim odpowiednio rozpoznać odbiorcę, a następnie stosować działania promocyjne w miejscach w sieci, gdzie on przebywa. Poznaj sprawdzone sposoby na promocję branży budowlano-remontowej.
Strona internetowa, sklep internetowy – dlaczego warto je mieć?
Witrynę internetową można stworzyć, zarówno, gdy
sprzedajesz hurtowo lub detalicznie materiały budowlane i chcesz to robić również w Internecie, a także, gdy
świadczysz usługi remontowo-budowlane, które chcesz zaprezentować klientom w formie „wizytówki” firmy.
Niezależnie, którą z tych dwóch opcji wybierzesz dla swojej marki budowlanej, masz wiele możliwości! Posiadając witrynę internetową, zyskujesz:
możliwość kształtowania pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta w branży remontowo-budowlanej i wiarygodności (zwłaszcza gdy dodatkowo piszesz blog firmowy, w którym w oparciu o wiedzę fachową i profesjonalizm dajesz eksperckie porady, publikujesz poradniki czy treści instruktażowe),
możliwość utrzymania kontaktu z klientami (możesz udostępnić im formularze kontaktowe czy czaty na żywo),
możliwość dostępu do informacji o firmie oraz jej produktach czy usługach 24/7, bez żadnych ograniczeń,
możliwość analizy wyników, dzięki statystykom pokazującym ruch na stronie, dane demograficzne odbiorców i różnego typu trendy,
możliwość tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych, dzięki możliwości poznania odbiorców z pomocą statystyk.
Pozycjonowanie – czyli jak sprawić, aby strona wyświetlała się wielu odbiorcom?
Aby strona internetowa, czy też e-sklep wyświetlały się jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwań, podejmuje się działania pozycjonujące. Zalicza się do nich między innymi:
intencjonalne używanie konkretnych słów kluczowych, które w danej chwili są popularne w branży,
pisanie wartościowych dla użytkowników treści,
optymalizacja techniczna m.in. proste adresy URL, mapa strony i linkowanie wewnętrzne, które ułatwią korzystanie ze strony, a także poprawne meta dane, czy responsywność strony (możliwość przeglądania w prawidłowej wersji na każdym urządzeniu), szybkość ładowania witryny, bezpieczeństwo na stronie zapewnione certyfikatem SSL,
działania poza stroną WWW czyli linkowanie zewnętrzne do różnego rodzaju branżowych forów czy portali budowlanych, stron partnerów itp., które budują wizerunek przedsiębiorstwa.
Aby uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwaniach, można również skorzystać z płatnego systemu reklamowego Google Ads. To nie tylko możliwość kontroli efektów i kosztów, ale także zwiększanie świadomości marki (działając na pozytywny wizerunek firmy) oraz kierowanie przekazu do osób konkretnie zainteresowanych ofertą.
Google Ads to nie tylko wysokie wyniki w wyszukiwaniach, dzięki którym możesz konkurować z dużymi marketami budowlanymi sprzedającymi online, ale także możliwość wykorzystania banerów czy linków sponsorowanych w różnych miejscach w sieci.
Wizytówka Google Moja Firma to źródło informacji o firmie (dane teleadresowe, godziny otwarcia, opinie, ułatwione dotarcie do celu dzięki Google Maps), wsparcie działań pozycjonujących, zwiększenie widoczności w sieci i lokalnej popularności, wyróżnienie się na tle innych firm budowlanych w okolicy.
Warto stosować różnorodne formy promocji, aby wizerunek firmy kształtował się jak najlepiej i aby zdobywać wielu nowych klientów.