Prowadząc biznes w branży usług dla każdego, trzeba wziąć pod uwagę, że jest to bardzo szeroki i zróżnicowany sektor. Ma on różnych klientów, do których dociera się różnymi metodami promocji. Trzeba dopasować je do konkretnej marki oferującej klientom konkretne usługi. Zobacz, w jaki sposób można promować usługi, aby zyskać wielu nowych klientów i zwiększyć przychody.
Czym są usługi?
Usługi to jeden z największych sektorów gospodarki narodowej w Polsce. Przykłady usług to między innymi:
naprawy sprzętu,
porady lekarskie,
handel,
reklama,
nauczanie i inne.
Zadaniem Twojej firmy w sieci jest zaciekawienie klienta i sprawienie, że wyjdzie z domu i pójdzie w miejsce, gdzie z tych usług może skorzystać.
Jak można promować usługi?
Sposobów na promocję firmy w Internecie jest wiele. Wszystko zależy od rodzaju konkretnej działalności, ponieważ każda działalność będzie celowała w nieco innego odbiorcę. Gdy już ustalisz, kto jest odbiorcą Twojej firmy i w jakich miejscach w sieci przebywa, można rozpocząć działania promocyjne. Wśród najskuteczniejszych form promocji usługowej firmy w necie wymienić można:
pozycjonowanie (SEO),
Google Ads,
wizytówkę Google Moja Firma,
Social Media.
Pozycjonowanie to zbiór zadań, które wykonuje się na stronie internetowej lub sklepie internetowym albo poza nią, w celu osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie to takie korzyści, jak:
wzmożony ruch na stronie internetowej,
zwiększona rozpoznawalność firmy w sieci,
poprawa wyników sprzedaży,
dobre relacje z klientami – zwiększenie zaufania do marki,
efekty zarówno długotrwałe, jak i mierzalne.
Do dziań wpływających na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania w Google należą między innymi:
wybór słów kluczowych, związanych z konkretną branżą i działalnością (najlepiej sprawdzić popularne frazy w Senuto, Semstorm czy innym tego typu narzędziu),
zadbanie o szybkość ładowania witryny,
zadbanie o bezpieczeństwo witryny (certyfikat SSL),
tworzenie wartościowych, odpowiadających kompleksowo na pytania odbiorców treści oraz przyciągających wzrok zdjęć, filmów i elementów graficznych,
pełne zoptymalizowanie pod kątem technicznym,
linkowanie zewnętrzne (do stron partnerów biznesowych, forów internetowych czy portali tematycznych),
zadbanie o proste działanie witryny (na przykład mapa strony, linkowanie wewnętrzne do poszczególnych podstron),
stworzenie meta danych zachęcających do zapoznania się ze stroną internetową,
zadbanie o responsywność, czyli możliwość prawidłowego otwarcia witryny na każdym urządzeniu.
Google Ads to z kolei system płatnych reklam w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci.
Pozwala on między innymi na zdobycie pierwszych wyników wyszukiwań oraz reklamę w innych formach, a także kierowanie reklam do konkretnych osób, które są zainteresowane Twoimi usługami, kontrolowanie efektów i kosztów, zwiększenie świadomości marki.
Wizytówka Google to forma promocji, która będzie najlepszym wyborem, gdy zapraszasz klientów do skorzystania z usług stacjonarnie. Jest to źródło informacji (takich jak dane teleadresowe, godziny otwarcia, opinie), wsparcie dla pozycjonowania, zwiększona widoczność w sieci i popularność na usługowym rynku lokalnym.
Social Media to miejsce, gdzie można działać zarówno bezpłatnie, jak i kreować płatne reklamy kierowane do konkretnych osób. Obecność w mediach społecznościowych zdecydowanie zwiększa liczbę potencjalnych klientów oraz pozwala na lepsze poznanie ich potrzeb.
Warto stosować różnorodną promocję i opowiadać o świadczonych usługach, a z pewnością zwiększy to liczbę klientów i zysk każdej firmy w sieci.